Особливості функціонування рекламного ринку
Місце і роль рекламної діяльності в міжнародному бізнесі. Стратегії розвитку міжнародного рекламного ринку в сучасних умовах. Аналіз використання реклами в Інтернеті та її основні переваги. Функціонування рекламного ринку України: стан та перспективи.
Рубрика | Маркетинг, реклама и торговля |
Вид | курсовая работа |
Язык | украинский |
Дата добавления | 24.03.2015 |
Размер файла | 1,6 M |
Отправить свою хорошую работу в базу знаний просто. Используйте форму, расположенную ниже
Студенты, аспиранты, молодые ученые, использующие базу знаний в своей учебе и работе, будут вам очень благодарны.
Інакше кажучи, реклама итернет-ресурсів покликана піднімати трафік цих ресурсів.
От спектр основних методів, які використовуються в Інтернеті для розкручування якого-небудь ресурсу або реального товару:
1. Банерна реклама.
2. Рейтингові системи й тематичні каталоги.
3. E-mail маркетинг.
4. Безкоштовно в Інтернеті.
5. Закладки в браузері.
6. Перехід по неіснуючому URL.
Перед тим, як я розгляну кожний із цих пунктів докладно варто дати пояснення деяким словам, які використовуються в Інтернет-рекламі, деякі поняття містять у собі деякі технічні моменти.
Advertiser (рекламодавець): Фізична, юридична або віртуальна особа, що розміщає за плату свою рекламу (у нашім випадку банер) на web-сайті видавця. Рекламодавець має свій (або не зовсім) web-сайт, на який веде ссилка з розташовуваного банеру[33].
Banner (банер, фантик): Графічний файл (GIF, JPG), що поміщається на web-сторінку і має гіперпосилання на іншу (рекламовану) сторінку. Як правило, має прямокутну форму. Для забезпечення швидкого завантаження банеру, системи показів банерів звичайно накладають на нього обмеження по розмірі (наприклад не більше 15 Кілобайт). Так що зробити барвистий, анімований банер, та й ще підійде по твердим вимогам по розмірі файлу часто буває непростим завданням. Найпоширеніший розмір банерів 468 на 60 пікселів, хоча крім цього існує неабияка кількість банерів інших розмірів. Поки офіційні стандарти на розміри банерів не прийняті, але вже давно існують рекомендації,яких варто дотримуватися.
Banner Advertising (банерна реклама): Найефективніший спосіб розкручування(збільшення відвідуваності) web-сайту, а також потужний інструмент для створення/поліпшення іміджу компанії - продукції - послуг і т.д.
Branding (іміджева реклама): При імиджевій рекламі за допомогою банерів рекламодавач ставить за метою не залучення на свій сайт як можна більшої кількості відвідувачів, тобто створення/поліпшення свого іміджу серед користувачів мережі. Тут важливий не стільки відклик банеру, скільки його здатність запам'ятовуватися й поліпшувати імідж рекламодавця.
Banner Exchange Services (системи обміну показами банерів): Спеціальні системи, які роблять взаємний обмін показами банерів між своїми учасниками. За свої послуги звичайно беруть певний відсоток від показів. Наприклад, Reklama.ru покаже 85 банерів рекламованої сторінки на сторінках інших учасників, якщо рекламована сторінка покаже 100 чужих банерів.
Burn out of a banner (згоряння банеру): У міру показу банеру в певної банерної системі або на певному web-сайті збільшується ймовірність того, що він буде показаний тому самому користувачеві декілька разів. А це, у свою чергу, приводить до падіння відгуку банеру. Час, за який банер "згорить", залежить від інтенсивності його показу й від того, наскільки широкої аудиторії він демонструється (при однакової інтенсивності показів банер, що крутиться на великій кількості різних web-сторінок, згорить не так швидко). Згоряння банеру залежить від двох параметрів - Site Reach і SiteFrequency (дані терміни застосовні не тільки до web-сайтів, але й до банерних систем). Тематика й дизайн банеру не роблять впливу на швидкість його"згоряння".
Cached banner (кешування банерів): Часто користувач бачить банер у декілька разів частіше, чим фіксується в системі. Справа в тому, що банер може бути закешований браузером користувача, і наступне його завантаження відбудеться не із сервера, а безпосередньо з локального диска користувача. І, відповідно, система не буде знати про черговий показ банеру. Крім кешування браузером є варіант, що банер буде закешований, наприклад, на проксі-сервері провайдера. И в цьому випадку система не зафіксує показ.
Кешування, з одного боку, значно знімає завантаження каналів Інтернет, дозволяє не ганяти знову й знову, наприклад, здоровий графічний файл із Америки, а просто скачати його із проксі-сервера свого провайдеру або ще швидше з кешу браузера користувача, а з іншого боку, часто кешування робить статистику відвідування сторінок, статистику показів банеру й т.д. не настільки точної, як хотілось би.
Click-Through (натискання, клік): Якщо на очі користувачеві попадеться банер і він його зацікавить, користувач клацає на нього мишею. Користувач так само може нажати на банер від нудьги або випадково. Після клацання, його браузер починає загружати сторінку, що рекламує цей банер. Вся ця трансакція й називається клич.
Cookies: - невеликий шматочок даних, якими web-сервер позначає браузер користувача при його відвідуванні. При наступному візиті сервер буде знати, що цей користувач уже тут був і, наприклад, не стане показувати йому той же банер,що показував минулого разу. У більше витончених системах за допомогою cookies-технології можливо вивчити пристрасті відвідувача й при кожному візиті показувати йому відповідну рекламу.
CPM: Вартість за тисячу показів банерів.
CPS (cost per sale): Вартість одного продажу. Зробимо нехитрі розрахунки. Нехай CPMсоставляет 15$. CTR використовуваного банеру 3%. Відомо, що 1 з 50 відвідувачів сервера робить покупку (якщо це інтернет-магазин). Прибуток від продаж складає20$:
- за 150 доларів маємо 10 000 * 3% = 300 відвідувачів.
- куплять товар 300 / 50 = 6 відвідувачів.
- власник заробить 6 * 20 = 120$.
Отже, заробіток становить 120$, витративши 150$. Насправді всі не так погано! Частина користувачів, що зробили покупку, повернуться через якийсь час зробити нову, хтось розповість про послуги друзям, у результаті, вкладені гроші принесуть прибуток.
CPV: Вартість за відвідувача. Крім продажу показів банерів, існує практика,коли розрахунок ведеться за кількість відвідувачів, що потрапили на сайт рекламодавця через банер. Відвідувачем вважається людина, що клікнула на банер (хоча насправді користувач може нажати на кнопку back (повернутися) свого браузера до того, як рекламована сторінка завантажиться). Стоимоcть одного кличу (CPV) всреднем становить 10 -12 центів.
CTB (абревіатура від Click-To-Buy ratio): відношення числа відвідувачів, що прийняли потрібні рішення (в окремому випадку, тих які купили послугу або товар), до числа, що прийшли на сервер рекламодавця по посиланню.
CTI (абревіатура від Click-To-Interest): відношення числа відвідувачів, щозацікавилися сервером (що відвідали трохи його сторінок і тих, що повернуться потім, і тих, що запам'ятали його адреса й факт існування) до числу тих, хто прийшов на сервер рекламодавця по посиланню.
CTR (click/through ratio, відгук банеру): Найважливішими характеристиками банеру є відношення числа кличів на банер до числа його показів. Так, якщо баннер був показаний на який або сторінці 1000 разів, а нажали на нього й,відповідно, потрапили на сайт 50 чоловік, то відгук такого баннера дорівнює 5%. По статистиці середній відгук ("click/through ratio") у баннеров,використовуваних в WWW - 2,11%.
Технологічні залежності:
CTR залежить від банеру й обставин його показу, CTB і CTR залежать ще й від сервера рекламодавця. Таким чином, для банеру CTR не є єдиним параметром - CTB і CTI є також важливими, хоча немає способу обчислити їхнє значення, оскільки немає методики виділення частки цих параметрів, що залежить від сайту.
Flat Fee Advertising: Розміщення банеру без обліку кількості показів і натискань. Багато хто web-сайти прагнуть розмістити банер рекламодавця на одній або декількох своїх сторінках, стягуючи за це фіксовану плату на місяць. Плата залежить від відвідування сторінок і (або) їхньої спрямованості (при вузьконаправленій рекламі).
Gif: Найпоширеніший графічний формат в Інтернеті. Найбільш популярний для стиворення банерів, тому що дозволяє робити анімацію, прозорі області, через строчне завантаження. Даний формат має гарний алгоритм стиску та дозволяє робити досить компактну графіку, що дуже важливо, тому що звичайно на банери накладаються суворі обмеження по розмірі файлу (наприклад, до 15 кілобайт). Формат обмежений використанням 256 кБ. Для банерів, що містить фотозображення, плавні переходи, іноді буває має сенс використовувати інший графічний формат - Jpg.
Hit (хіт): Завантаження будь-якого елемента ( html-документа, графічного файлу, java-апплету та ін.) користувачем. Наприклад, якщо на сторінці присутні 15 графічних елементів, то при її завантаженні балка-файл сервера зареєструє 16 хітів (15 картинок і 1 html документ).
Home Page (головна сторінка, початкова сторінка): початкова сторінка web-сайту. Як правило, посилання робляться саме на головну сторінку web-сайту, тому кіл-у відвідувань на цій сторінці звичайно набагато більше, ніж на будь-який іншій. По головній сторінці (особі web-сайту) відвідувач одержує подання про те, куди він потрапив, і що він може побачити на інших сторінках сайту (хоча іноді буває,що головна сторінка є першою і єдиною).
Impression (показ, exposures): Демонстрація банеру користувачеві. Насправді система вважає, що показ відбувся, якщо браузер користувача завантажив банер, а сам користувач може його так і не побачити. Така ситуація ймовірна, якщо банер завантажується у конці сторінки, а користувач піде з неї, не прокрутивши її до кінця. Можлива і зворотна ситуація, коли користувач побачив банер більшу кількість разів, ніж показала система (браузер може закешувати банер після його першого завантаження й показати ще раз уже на іншій сторінці без звертання до сервера).
Jpg: Другий по популярності (після Gif) формат графічних файлів в Інтернеті. Хоч Jpg не дозволяє використовувати анімацію й прозорість, але є гарним вибором для фотографічних зображень. Jpg добре стискується й на відміну від Gif не обмежений 256 квітами,а дозволяє використовувати до 16 мільйонів квітів.
Publisher (видавець): Web-Сторінка, що показує за певну плату (або інші блоги) рекламу рекламодавця (наприклад, банери з посиланням на сайт рекламодавця).
Site Frequency (частота відвідування сторінки): Середня величина, що вказує,як часто відвідувачі вертаються на web-сайт, що цілком характерно для сайтів з регулярно, що обновляється змістом. Чим вище частота відвідування, тим скоріше будут згорати банери, тому що в цьому випадку висока ймовірність показу банеру тим самим відвідувачам кілька разів.
Site Reach (розмір аудиторії сайту): Кількість унікальних відвідувачів, що побували на сайті за певну кількість часу. Якщо web-сайт регулярно обновляється, то в нього є гарний шанс знайти постійних відвідувачів (постійну аудиторію), що відвідують web-сайт із певною частотою (Site Frequency). Чим більше розмір аудиторії, тим повільніше будуть згоряти банери, які демонструються на даному сайті.
Targeting (вузьконаправлена реклама): Показ рекламного банеру тільки певному колу користувачів (цільової аудиторії), найцікавішому для рекламодавця. Наприклад, великі пошукові системи, що продають покази банерів по запитам користувача, визначають область його пошуку й показують йому банери, подібні по тематиці. Рекламодавці прагнуть купувати покази банерів саме на вузько- тематичних сайтах (або розділах сайтів), де більша частина відвідувачів цікавиться заданим типом продукції/послуг. Такий вид реклами найбільш ефективний, хоча й більше дорогий.
Traffic (трафік, відвідуваність): Кількість відвідувачів web-сайту (або його певної сторінки) за одиницю часу (день, місяць і т.д.). Деякі вкладають у поняття трафіку не кількість відвідувачів, а кіл-у хітів заодиницю часу.
Visit and Visitor (відвідування й відвідувач): на багатьох сторінках висять лічильники, щопоказують кількість відвідувань. Звичайно, якщо той самий користувач заходить на ту саму сторінку кілька разів протягом короткого періоду часу (наприклад, протягом менш ніж 30 хвилин), те це буде вважатися як одне відвідування. Кожний тип лічильника по-своєму трактує кількість відвідувачів. Є лічильники більше "суворі", є менш. Наприклад, на моїй головній сторінці коштують два лічильники: один від Intersib'а, а другий від «List Top100».Перший лічильник показує відсотків на 25 відвідувачів більше.
Web-page (web-сторінка, сторінка): Складова частина web-сайту. Фізично представляє собою HTML-Файл. Може містити текст, зображення, JAVA аплети та інші web-елементи. Сторінка може бути статична або динамічно згенерована. У випадку використання фреймів кожний фрейм уважається як окрема сторінка.
Web-Site (web-сайт, сайт, сервер, ресурс): Сукупність web-сторінок, об'єднаних по змісту, навигаційно та фізично перебувають на одному сервері.
2.2 Аналіз використання інтернет реклами на українському та міжнародному ринках
Однією з характерних особливостей нашого часу є масштабні зміни, пов'язані з розвитком Інтернет-технологій і застосуванням мережевих інновацій у маркетинговій діяльності підприємств. Сьогодні Інтернет змінює свої позиції в інструментарії просування та стає дедалі привабливішим і доступнішим носієм рекламної інформації. Низька вартість проведення рекламних кампаній, висока ефективність та можливість оперативного внесення змін є безумовною перевагою Інтернету порівняно до інших каналів реклами.
Нині в Україні неухильно зростає кількість підприємств, які мають власне Інтернет-представництво (Web-сайт), майже кожен вид діяльності, тією чи іншою мірою, відображений в мережі; створена величезна кількість рекламних майданчиків, тематичних порталів та інших ресурсів, за допомогою яких користувач знаходить потрібну йому інформацію. До того ж постійне зростання аудиторії і поява нових, все більш ефективних рекламних носіїв приводить до зростання ринку рекламних послуг в Інтернеті. З огляду на те, що Інтернет-реклама поступово стає надійним супутником будь-якого сучасного бізнесу, не залежно від його розміру подальше дослідження цього питання є досить актуальним.
На сьогодні інтернет є невід'ємною частиною сучасного суспільства. Цільова аудиторія інтернету зростає щороку. Розглянемо детально статистику використання електронної мережі, яка була проведена компанією Gemius-Україна.
Рис. 1.2. Зростання у порівнянні з травнем 2012 року - близько 2-х млн.. або більше 11% (аудиторія віком 14+)
Рис. 1.3. Тренди інтернет-аудиторії. Вміст інтернет користувачів, старших 35 років з травня 2012 року збільшився на 2,7%.
Рис. 1.4. Тренди інтернет -аудиторії
Кількість користувачів інтернету збільшується за рахунок того, що розширюються невеличкі міста, коттеджні містечка. 4% сторінок українці проглядають на мобільних пристроях и цей показник зростає на 0,3% кожний квартал. Скоро він перевищить 5%.
Якщо раніше інтернетом активно користувались 60% чоловіків та 40% жінок, то зараз співвідношення 50/50. Аудиторія, яка цікава для сфери електронної комерції, вміщує 50% (це люди, віком від 25 до 44 років). Середньостатистичний користувач інтернету проводить он-лайн 30 годин у місяць. Щомісячно користувачі проглядають 1000-1300 сайтів/веб-сторінок. Трохи більше 9 млн користувачів інтернету в Україні користуються пошуковою системою Google.
Рис. 1.5. Ринок інтернет реклами в Україні
Рис.1.6. Міжнародні витрати на рекламу
Інша аудиторська компанія, eMarketer, випустила прогноз по темпам приросту інтернет реклами у світі по 2016 рік включно. Передбачається, що до 2015 року темп росту буде двозначним. А у 2012 році сумарні витрати на інтернет рекламу вперше перевищили «круглу» цифру 100 млрд. доларів. Прогнозується зріст витрат на 15.1% відсотків (до 118.4 млрд доларів) у 2013 році. Ці показники визначають загальний рівень витрат на рекламу, що буде становити 21,7% від всіх витрат на усі медійні види реклами цього року, і передбачається,що ця ставка зросте до чверті у 2016 році. Графік нижче демонструє статистику реклами, яка з'являється на персональних комп'ютерах, ноутбуках, на мобільних телефонах та планшетів, включає різні формати реклами на тих чи інших платформах
Ринок інтернету-реклами сьогодні активно розвивається і по темпах скоро обжене друкарську рекламу. Це характерно, в основному, для розвинених країн, але, в цілому, саме ця тенденція актуальна для всього світу. Проте активно використовуваний зараз агресивний формат реклами не владнують переважна більшість користувачів. Прослідити динаміку зростання ринку онлайн-реклами можна хоч би на прикладі США. Якщо в 2012 році дохід від продажів реклами виріс на 15% і досяг 36,6 мільярда доларів, то вже в першому кварталі 2013 року цей показник склав 9,6 мільярда доларів, а приріст -- 16% (за даними Бюро інтерактивної реклами і компанії Pricewaterhousecoopers). Також можна відзначити, що в Google кількість кліков по платних оголошеннях протягом першого кварталу 2013 року виросла на 20%. Але формат реклами часто не відповідає запитам користувачів і, в основному, викликає у них негативні емоції.
Компанія Pricewaterhousecoopers провела соціальне опитування серед інтернет-користувачів Великобританії, як вони відносяться до реклами в інтернеті, і отримали наступні результати: 22% опитаних говорять, що їм дуже набридла дратівлива реклама, ще 38,9% -- що вона заважає, але не дратує серйозно. По рівню негативу, що викликається, реклама в мережі майже наблизилася до телевізійної реклами (вона сильно дратує 24,9% британців, 39,4% доки відносяться до реклами на телебаченні лояльніше).
Найбільш негативну рекламу у людей викликають спливаючі вікна (80,8%), мобільна реклама (78,9%) і обов'язкові відеоролики (64,3%). Сама за себе говорить фраза більшості користувачів: «Я ненавиджу всю рекламу».
У користувачів є об'єктивні причини ненавидіти рекламу. Як правило, звичайна людина витрачає дуже багато часу на пошук інформації в мережі, відволікаючись на агресивну рекламу, тому що спочатку він вимушений витрачати час на чекання, наприклад, переглядаючи відеоролики, без яких потрібний контент частенько недоступний, а потім відволікатися на спливаючі вікна, намагаючись відшукати важливі дані. Стандартний користувач щодня бачить в мережі більше 500 рекламних оголошень. Ігнорувати таку кількість непросто.
Формат агресивної реклами сильно знижує швидкість передачі трафіку, через що клієнт чекає завантаження файлів набагато довше. Мобільний інтернет схильний до тих же мінусів. Реклама в браузері мобільного телефону збільшує витрату енергії батареї до 23%. Це доведено дослідженням Microsoft Research і UC Berkeley в квітні 2013 року. Під негативний вплив реклами підпадають і діти. На жаль, програми батьківського контролю тут не працюють, оскільки не завжди можуть розпізнати вміст рекламного оголошення. Діти легко відгукуються на миготливі картинки і яскраві вірусні відео. Фонд розвитку інтернету привів гнітючу статистику, згідно якої 90% дітей шкільного віку було піддано здирству і погрозам в мережі, 73% -- сексуальним домаганням, 71% -- закликам заподіяти шкоду собі і оточуючим.
Не дивлячись на незадоволеність користувачів, світовий ринок інтернет-реклами все ж активно продовжує зростати. Згідно з прогнозами Zenithoptimedia, вже до кінця цього року він збільшиться на 14,6%, а через два роки, в 2015 році, загальна частка мережевої реклами серед всіх видів реклами виросте до 23,4% і навіть обжене друкарську рекламу. Очевидно, що рекламодавцям і користувачам доведеться знайти компроміс, оскільки вони цілком очевидно залежать один від одного.
Близько 75% користувачів готові дозволити використовувати деякі види реклами добросовісним сайтам. На це слід звернути увагу. Багато компаній все ще використовують вже застарілі методи настирливої реклами (спливаючі вікна і банери), хоча вони і не приносять прибутку. Як правило, такі дії направлені на досягнення короткострокового результату.
Важливо розуміти, що користувачі не виступають проти реклами в цілому, вони знаходять лояльну рекламу навіть корисною і вважають за краще вибирати сайти, які поважають право користувача на особистий простір, навіть в мережі. Сьогодні важливо реалізовувати освітнє завдання. Адже багато користувачів навіть не знають, що вони можуть вибрати, -- дивитися їм рекламу в мережі або не дивитися, просто вимкнувши канал зв'язку, по аналогії з телебаченням.
Одним з виходів може стати «білий список» компаній, які не використовують агресивну рекламу. На жаль, бізнес-співтовариство в цілому все ще налагоджене насторожено, а інколи навіть вороже до такої ідеї, але все таки зараз кількість відгуків стає більш багаточисельною, і я вірю в можливість побудувати розумний діалог, який допоможе зробити інтернет-простір спокійнішим. Потрібно намагатися знайти компроміс між всіма трьома сторонами (користувачами, рекламодавцями і власниками сайтів), адже користувачі схильні повертатися на сайти з приємним інтерфейсом, це збільшує статистику відвідуваності і позитивно впливає на бізнес самих власників.
За прогнозом Zenithoptimedia, інтернет-реклама в 2012-2015 роках залишиться одним з основних двигунів рекламного зростання, середньорічна динаміка цього ринку складе 15%. При цьому вклад інтернет-реклами в світове рекламне зростання складе 66% - телебачення, зовнішня реклама, радіо, кіно і вже тим більше друкарські ЗМІ по динаміці значно відстають.
Самими швидкорослими сегментами цифрової реклами будуть онлайн-відео і реклама в соціальних мережах з середньою динамікою річного зростання +30%, а також мобільна реклама. Останній сегмент, по прогнозах Zenithoptimedia, виросте на глобальному рівні на 67% за підсумками 2013 року.
Але найголовніше: вже цього року витрати на інтернет-рекламу в глобальному масштабі вперше перевищать витрати на рекламу в газетах. А до 2015 року доля онлайн-реклами в світовій рекламній індустрії збільшиться до 25%, випередивши таким чином класичну друкарську рекламу в цілому. Те, що сталося вже в багатьох регіонах (у тому числі в США і Росії), тепер стало загальносвітовим трендом. (Рис. Нижче (измени на цифры!)
Глобальне зростання витрат на онлайн-рекламу, за прогнозом, може змінити географію і структуру інтернету-ринку. Зокрема, бум медійних стартапов, який пережили вже в США і Європі, почнеться і в інших країнах - в Бразилії, ЮАР, Туреччині і Австралії.
Рис. Внесок різних видів реклами у глобальній приріст засобом “adspend” - витрати на рекламу (млн..дол. США): 1. Інтернет; 2. Телебачення; 3. Зовнішня реклама; 4. Радіо; 5. Кіно; 6. Журнали; 7. Газети
Останніми роками все більшої популярності набувають інтернет-магазини як основний елемент збутової політики в середовищі Інтернет. Існують спеціальні програмні платформи (наприклад, InSales), за допомогою яких можна самостійно розробити сайт свого інтернет-магазину. Проте існують фірми, які створюють інтернет-магазини, «розкручують» їх (за необхідності) і продають цей бізнес зацікавленим. Інтернет-магазини мають багато переваг у порівнянні з традиційними, зокрема:
- дозволяють економити час покупців на пошук і підбір товару;
- використовують соціальні мережі, найбільш відомі пошукові системи, чим забезпечується охоплення широкої аудиторії потенційних покупців у різних регіонах і країнах;
- забезпечують детальний опис товару, відгуки на нього інших покупців;
- забезпечують спілкування і ведення пошуку на кількох мовах;
- дають змогу оперативно робити замовлення і розраховувати вартість доставки;
- покупець може обрати вид (доставка кур'єром, самовивіз і тощо), вид оплати (карточкою, через термінал тощо) і терміни доставки товару;
- покупець має змогу підбирати модифікацію і комплектацію товару, робити нестандартні замовлення, наприклад, одягу з нестандартними параметрами;
- інтернет-магазин веде історію взаємовідносин з покупцем, відповідно, надає знижки постійним клієнтам, впроваджує різноманітні програми лояльності;
- можливе повернення товару покупцем за певних умов, які попередньо оговорюються;
- покупці мають можливість залишати свої відгуки про товар, умови обслуговування, певні побажання тощо;
- з'являються нові форми доставки товару покупцям, наприклад, у Росії з'являються «почтамати» («постамати»), які розташовані в бізнес-центрах, поблизу станцій метро вокзалів [6]. Покупець може в будь-який час заїхати і забрати товар, що є зручним для людей з нестабільним графіком діяльності. Систематизація заходів збутової політики в мережі Інтернет подана на рис. 4.
Рисунок 4 - Схема збуту продукції в Інтеренет
2.3 Переваги використання мережі Інтернет
Глобальна мережа Internet сьогодні використовується не тільки для обміну інформаційними повідомленнями і для доступу до різноманітних інформаційних ресурсів, все більше застосування знаходять Internet-технології для здійснення конкретних комерційних операцій. У даному контексті використання Internet і сучасних технологій інформаційного обміну дозволить отримати істотні переваги завдяки скороченню витрат, прискоренню різноманітних бізнес-процесів, внаслідок чого зросте інформаційна привабливість, загальна прибутковість діяльності компаній або банків.
Процес використання Internet-технологій для оптимізації інформаційних і комерційних процедур, що відбуваються в рамках глобальних процесів соціальної комунікації, обумовив появу цілого ряду нових способів отримання прибутку за допомогою мережі Internet. Назвемо найбільш поширені з них:
1. Реклама. Багатомільйонна аудиторія мережі Internet дозволяє привернути масову увагу до продукції, що продається, або послуг.
2. Маркетинг. Розміщення в Internet інформації презентаційного характеру дозволяє компаніям заявити про себе і свою діяльність. Крім цього, Internet дозволяє в умовах жорсткої конкуренції здійснювати так званий індивідуальний маркетинг, тобто пропонувати товари і послуги, максимально адаптовані до потреб конкретного споживача.
3. Зв'язок з філіями і мобільними співробітниками. За допомогою Web-вузлів підприємства та організації можуть розширити можливості звичайної електронної пошти Internet, надавши можливість авторизованим користувачам (співробітникам, клієнтам, постачальникам та ін.) права доступу до найсвіжіших корпоративних даних.
4. Публікація інформації. Internet має незаперечні переваги перед іншими засобами масової інформації, маючи можливість в будь-який час і з будь-якої точки земної кулі надавати новини, огляди, довідкові дані, електронні бібліотеки, аудіо- і відеодані.
5. Спільна розробка проектів. Internet надає можливість спільної розробки програмних продуктів, чим досягається істотне скорочення витрат на організацію робочих груп програмістів.
6. Спрощення бізнес-процесів. У рамках Internet і Web-технологій. існує можливість організації Intranet-мереж, які є гнучким і конкурентоспроможним засобом, що дозволяє підприємствам більш ефективно використати свій інформаційний потенціал і свою інформаційну інфраструктуру.
7. Електронна комерція. Купівля і продаж різноманітних продуктів і послуг за допомогою глобальної мережі Internet.
На розвиток маркетингу, як і на інші економічні дисципліни, мають вплив нові технології. Якщо на початку XX століття маркетинг розглядався як дистрибуція, потім, як управління продажами і в кінці, як управління торговими марками, то на сьогодні, розвиток інформаційних технологій міняє характер маркетингової діяльності компанії.
Торгівля рекламними послугами в Україні на сучасному етапі глобалізації та інтернаціоналізації економічної діяльності розвивається у тісному взаємозв'язку із тенденціями і пріоритетами світового рекламного ринку, де фокус дедалі більше зміщується від традиційних інструментів та каналів маркетингових комунікацій до інтерактивних. Це обумовлено інтенсивним розвитком інтерактивних медіа-просторів, що утворилися на базі комп'ютерної платформи Інтернет та мобільних пристроїв (мобайл-медіа). Існує необхідність визначення переваг і недоліків, а також перспектив, які реально можливо отримати від використання інтернет-технологій, а саме - інтернет-реклами.
Поняття маркетингу в Інтернет є найменш вивченим і чи не основною проблемою компанії, яка вирішила займатися бізнесом в мережі чи використовувати Інтернет для комунікації зі споживачами.
За рахунок індивідуального підходу до кожного споживача, який реалізується за допомогою інтернет-технологій, підприємство може знизити витрати на маркетингові комунікації, тим самим не витрачаючи кошти даремно на віртуальних споживачів, зосередившись на реальних споживачах, які зацікавлені в даному продукті даної компанії. За допомогою інтернет, який реалізується за допомогою високошвидкісних каналів зв'язку, час усіх маркетингових комунікацій знижується в десятки, а іноді і в сотні разів. Всі вище наведені факти показують основні моменти, які виникли при появі інтернет-маркетингу; враховують зміни, що відбулися в маркетингу в зв'язку з появою нових інформаційних технологій.
Сотні тисяч компаній по усьому світі вже виявили в мережі унікальні й часом досить дохідні можливості для реалізації нових проектів або розвитку існуючої справи. І саме вони, в сьогоднішній кризовий стан світової економіки, найменше піддані фінансовим цунамі, що гуляє по планеті [2].
По багатьом дослідженням більша частина компаній не вкладає гроші в так звані ATL і BTL - рекламу, а вводить свої засоби в інтернет рекламу. Поки що, більшість компаній розглядають Інтернет як допоміжний засіб, але тепер з'явилися серйозні підстави переглянути свої погляди. На відміну від телевізійної, зовнішньої, друкованої та радіореклами, реклама в глобальній мережі дозволяє, обмежуючись невеликим бюджетом домагатися високої ефективності діяльності. Інтернет очікує поступово наростаючий потік рекламних грошей.
Веб-Комерція - це бізнес, у якому продумана, перспективна ідея дає потужну фінансову віддачу. Це процес, що вимагає невеликого штату фахівців, проте є можливість легко масштабувати бізнес й вести по всій країні, виводити на загальносвітовий ринок.
З розвитком мережі Інтернет поступово міняються підходи до управління компанією і відповідно маркетинговою діяльністю. Весь комплекс маркетингу можна розглядати з позицій застосування його в середовищі Інтернет.
Зокрема можемо виділити основні переваги інтернет-реклами: швидкий зворотний зв'язок з цільовою аудиторією, значний візуальний канал впливу на людину, можливість оперативного отримання додаткової інформації про товар, вартість кампанії в Інтернеті на порядок дешевше, ніж у традиційних ЗМІ. Проте слід зважати і про ряд недоліків, таких як: досить невелика кількість користувачів мережі все менше довіряє рекламі в Інтернеті через бурхливий розвиток фіктивних пропозицій у перші роки існування такої послуги; власники сайтів або банерних мереж статистику за допомогою різних прийомів штучно підвищують статистичну кількість відвідувань інтернет-ресурсів. Як бачимо, наявні як позитивні, так і негативні сторони використання інтернет-реклами, і кожне підприємство має право вибору застосовувати її чи ні у їх маркетинговій діяльності. Але, слід зазначити, що «ряд» переваг використання такої реклами досить значний.
Отже, поява мережі Інтернет та її подальший розвиток внесли зміни в сучасний погляд на засоби реклами та комунікації. Інтернет об'єднала в собі інтерактивний характер комунікації та можливості персоналізації. Мережа Інтернет являє собою нове комунікаційне середовище, відмінне від традиційних засобів масової інформації [5]. Відмінною є багатонаправлена комунікаційна модель "багато до багатьох", в якій кожен абонент мережі має можливість звертатися до других абонентів та зворотній зв'язок. Також, особливість середовища Інтернет пов'язана з активною роллю споживачів (в традиційних засобах масової інформації їх роль є пасивною), обумовленою контролем над пошуком інформації за рахунок різних механізмів пошуку та навігації. Інтерактивний характер середовища мережі дозволяє підвищити ефективність взаємодії учасників комунікації.
Таким чином, вплив інтернет-технологій на маркетингову діяльність підприємства зростає. В умовах сучасного світового ринку нові інформаційні технології та мережа Інтернет дозволяють зменшити затрати на виконання маркетингових функцій компанії. Перспективою подальших розвідок у даному напрямку є поглиблене дослідження застосування інтернет-технологій у маркетинговій діяльності компанії.
Розділ 3. Особливості функціонування рекламного ринку України
3.1 Стан та перспективи розвитку рекламного ринку в Україні та світі
Реклама постійно набирає оберти в своєму зростанні. Її розвиток має специфічні особливості у кожній країні, які залежать від багатьох факторів серед яких: стан та темпи росту економіки, політична ситуація, система державного регулювання рекламної галузі, що склалася у кожній окремо взятій країні, фактори культурного порядку та інші.
Рекламу вважають важливим компонентом загальної структури ділової активності, який саме і стимулює споживання до рівня, котрий можна порівняти з рівнем виробництва. Реклама складається з комплексу засобів і прийомів, спрямованих на досягнення кінцевої мети виробника - продавати товари та послуги, продавати спосіб життя. Реклама має беззаперечну цінність. Практика використання такого інструменту ведення бізнесу в Україні нараховує менш ніж два десятиліття. Проте, незважаючи на такий невеликий проміжок часу ринок реклами сформувався і ефективно функціонує [2].
Історія української реклами почалася не півторастоліття тому, як в економічно розвинених країнах світу, а лише в 1991 році. Саме тоді з'явилися найперші вітчизняні агенції, цінова сітка нат елебаченні, та до купи приєдналися ефективніші варіанти розповсюдження інформації. Еспансія іноземних товарів стимулювала швидкий розвиток реклами на теренах України[2].
В якості рекламодавців в 2012 році виступило близько 1600 компаній, що розмістилися прямою рекламою та 3000 компаній із спонсорським розміщенням. Окремими таблицями ми публікуємо ТОП 100 рекламодавців, оскільки їх сумарна частка від всього значення Wgrp% за 2012 рік дорівнює:
- Для прямої реклами - 76,9%
- Для спонсорства - 87,3%
Серед основних рекламодавців прямої реклами тут слід виокремити, в першу чергу:
Серед основних рекламодавців спонсорства слід виокремити, в першу чергу:
Дані дослідження телевізійної аудиторії, що здійснює компанія GFK Ukraine, представлені ІТК. Правовласником ліцензії на софт є також ІТК. Дані по ТОП 100 рекламодавців розраховані за 2010, 2011, 2012 рр. для вибірки: населення віком 4 роки й старше, що проживає на всій території України, для 2 груп рекламодавців: 1) які розміщують пряму рекламу на ТБ, 2) які розміщують спонсорство на ТБ. Ієрархія ТОП 100 побудована на основі показника WGrp% (Weighted Gross Rating Points) - зважений пункт рейтингу - умовна одиниця при продажу телереклами; означає загальну кількість глядачів, які побачили рекламний ролик компанії (рекламодавця в даному випадку), що приведений до 30-секундного еквіваленту. Ins - загальна кількість виходів реклами.
Размещено на Allbest.ru
...Подобные документы
Аналіз впливу світової фінансово-економічної кризи на стан ринку контекстної Інтернет-реклами, пошук шляхів диверсифікації діяльності рекламного агентства на ринку контекстної Інтернет-реклами в Україні. Аналіз контекстної реклами як самостійної послуги.
курсовая работа [1,9 M], добавлен 19.09.2010Аналіз розвитку ринку відеореклами в Україні, специфіка музичних інструментів і професійного звукорежисерського устаткування. Технологія відеомонтажу і роботи зі звуком у процесі створення рекламного ролику. Використання комплексу Avid Liquid 7 Pro.
дипломная работа [3,0 M], добавлен 03.01.2011Види реклами та рекламної діяльності в інфраструктурі ринку. Роль реклами в інфраструктурі ринку. Корпоративна реклама в інфрастурктурі сучасного ринку та її перспективи. Алгоритми створення позитивної поведінки потенційного споживача у класичній рекламі.
курсовая работа [536,7 K], добавлен 13.08.2008Рекламне агентство як важливе джерело інформації про споживачів, можливих конкурентів, ситуацію на ринку. Функції рекламодавця та рекламного агентства на прикладі ТОВ "СПН Огілві". Розробка програми комунікації. Структура рекламної діяльності агентства.
статья [27,0 K], добавлен 16.12.2015Характеристика реклами, її місце у системі масових комунікацій. Особливості формування рекламного звертання. Основні принципи використання медіаносіїв реклами: преси, радіо, телебачення. Формування змісту рекламного звертання на мотивацію споживача.
дипломная работа [165,9 K], добавлен 14.05.2011Характеристика загального стану рекламної діяльності ВАТ "ВНДІАЕН". Особливості організації рекламної діяльності на підприємстві. Виявлення основних негативних та позитивних аспектів рекламної діяльності. Реалії ринку Інтернет-реклами в Україні.
отчет по практике [1,4 M], добавлен 12.11.2011Характеристика ЗАТ Хлібзавод "Салтівский": загальні відомості, оцінка конкурентоспроможності. Особливості стратегії та тактики рекламної кампанії. Організація проведення нової рекламної кампанії. Формування рекламного бюджету, ефективность реклами.
курсовая работа [2,6 M], добавлен 01.06.2010Особливості продукту маркетингового дослідження, перспективи розвитку національної економіки. Стан світового ринку автобусів, основні країни та компанії, що виробляють автобуси та продають їх на глобальному ринку. Вибір цільових ринків зарубіжних країн.
курсовая работа [966,6 K], добавлен 31.10.2011Рівень розвитку реклами в колишньому СРСР. Вступ України у ринкову економічну систему та першопочатковий розвиток реклами за вимогами ринкової системи. Структура менеджменту реклами в Україні. Ефективність функціонування рекламного бізнесу в Україні.
реферат [26,6 K], добавлен 10.03.2009Реклама та її функцїї. Рівень розвитку реклами в колишньому СРСР. Вступ України у ринкову економічну систему та першопочатковий розвиток реклами за вимогами ринкової системи. Приклади функціонування рекламного бізнесу в Україні.
реферат [20,8 K], добавлен 06.08.2007Організація збутової діяльності на ТОВ "Спецзалізпром". Основні негативні та позитивні аспекти рекламної діяльності як чинника реалізації збутової стратегії. Особливості ринку Інтернет-реклами в Україні та світі, його використання в менеджменті.
курсовая работа [2,3 M], добавлен 30.04.2011Огляд маркетингової діяльності підприємства "Таір-Сервіс" на товарному ринку. Фінансово-економічні показники. Особливості ринку. Аналіз попиту, внутрішнього, маркетингового середовища компанії. Рекомендації щодо корегування маркетингової стратегії.
дипломная работа [1,1 M], добавлен 20.12.2017Основні засади реклами на телебаченні. Аналіз планування та просування рекламного ролика, медіапланування. Оцінка ефективності телевізійної реклами. Колористика, вдалі сполучення кольорів, що "примушують" глядача "не відривати" очей від телеекрану.
курсовая работа [35,4 K], добавлен 13.11.2013Креативний внесок Девіда Аббота в розвитку реклами у Великій Британії. Видатні діячі рекламного бізнесу у Франції. Провідні рекламні агентства Нідерландів. Світ рекламної графіки Армандо Теста і його роль в еволюції рекламного креативу в Італії ХХ ст.
реферат [38,6 K], добавлен 22.10.2014Сутність поняття "Інтернет-реклама". Особливості та етапи розробки медіаплану рекламної кампанії кафедри маркетингу для просування в Інтернеті. Розгляд основних інструментів реклами. Аналіз сучасного стану ринку освітніх послуг Сумського регіону.
дипломная работа [2,8 M], добавлен 19.11.2012Міжнародний маркетинг та його роль на підприємстві. Стратегія міжнародного маркетингу. Особливості ринку промислових товарів. Основні характеристики бурошнекового комплексу БШК 2ДМ. SWOT-аналіз ДП "Завод імені В.А. Малишева". Огляд ситуації на ринку КНР.
курсовая работа [252,5 K], добавлен 22.02.2011Поняття ринку, аналіз і прогнозування. Залежність попиту від маркетингових зусиль підприємства. Прогноз кон'юнктури товарного ринку. Форми і функції реклами. Графік проведення рекламної кампанії. Проведення рекламних заходів, вибір цільової аудиторії.
контрольная работа [63,6 K], добавлен 19.10.2012Стратегічний маркетинг як інструмент створення конкурентоспроможного підприємства у глобальному середовищі. Аналіз ефективності діяльності підприємства та його конкурентного становища на міжнародному ринку. Розробка та аналіз маркетингової стратегії.
дипломная работа [200,2 K], добавлен 24.02.2011Поняття, суть та значення сегментації. Етапи та принципи сегментування. Стратегії охоплення ринку. Загальна характеристика фінансово-господарської діяльності ТОВ "Елізе-2009". Аналіз ринку споживачів. Проблеми сегментації та перспективи їх вирішення.
курсовая работа [84,4 K], добавлен 23.01.2011Біхевіоризм як науковий базис психологічного маркетингу. Засоби впливу на поведінку споживачів в умовах гострої конкуренції на ринках. Особливості психологічної реклами на українському ринку товарів та послуг. Використання тенології аромамаркетингу.
дипломная работа [115,6 K], добавлен 26.01.2010